Apartment sold
Review made by a verified customer
Review made by a verified customer
Ik ben ZEER ontevreden over de dienstverlening van Solvio, ik heb hen ondertussen eerst in gebreke gesteld en klacht neergelegd bij het BIV. Solvio, vroeger Heylen en Blockhuys, is ondertussen opgenomen door Parte, een nieuwe speler op de markt. Het grootste verwijt is dat zij zich totaal niet houden aan de wettelijke verplichtingen. Een greep uit hun fratsen: - Als het keuringsorganisme vaststelt dat er op de liftbordessen te weinig licht is, vervangt Solvio/Parte alle authentieke armaturen door Chineese brol, ipv gewoon een sterkere lamp te plaatsen in het mooie authentieke armatuur en dit ZONDER het akkoord van de VME - Als een mede-eigenaar (voorzitter RVME en commissaris van de rekeningen) de « gemeenschappelijke vuilschuif » (en nodig voor latere renovaties) volledig afbreekt, neemt Solvio GEEN actie - als u echter een rekening te laat betaalt dan wordt u beboet - Solvio/Parte vervangt alle autonome brand detectoren door een totaal nieuwe installatie zonder hiervoor eerst akkoord te vragen aan de VME, zij beschouwen dit als een herstelling, niet als een investering - Solvio/Parte respecteert de basisacte NIET bij toewijzing van de kosten, onvoorstelbaar - Solvio/Parte geeft de opmerkingen / tussenkomsten van mede-eigenaars op de AV NIET of NIET JUIST weer in de verslagen van de Algemene Vergaderingen. … en zo kunnen we nog wel even doorgaan … Over deze syndicus kan je een boek schrijven of een tragi-komisch theaterstuk in 3 bedrijven. Jammer genoeg begrijpen vele mede-eigenaars weinig van dit alles en laten ze begaan … Als u wil begrijpen waarom syndici zo’n slechte reputatie hebben‘, sluit dan zeker een contract af let Solvio/Parte, en zult snel weten waarom ! Wat een VME lijden kan 😉
Worst property management company I have encountered in Belgium, unprofessional stuff who has no ideal what "customer orientation" is. You lack the professional capability to resolve issues in the apartments you manage. Since the end of 2020, there have been multiple leaks in the Belgielei apartment, and it took you years to fix them. The basement’s water pump has repeatedly malfunctioned, causing flooding, yet you failed to find skilled repair workers or identify the root cause, leaving all owners unable to use the basement properly to this day. The sewage pump in the garden has also remained in a faulty state, causing the entire building to be filled with the smell of waste. Before Christmas 2024, we reported the issue of low water pressure in the apartment, and now, four months later, you have yet to provide any solution. The repair workers you sent even went as far as to blame residents, dismissing the concern as mere 'overthinking.' Emails sent to your staff often go unanswered, and getting through on the phone feels like a miracle. Your company's unprofessionalism is deeply disappointing.