Huis verkocht in Oudsbergen
Agressieve verkooptechnieken mogen, maar de klant beslist nog altijd zelf op welk ogenblik hij een contract tekent en bij wie… De zaakvoerder en een stagiaire kwamen langs om de woning te schatten voor verkoop. Na een lange verkoopspraat, werd hij heel opdringerig om een overeenkomst af te sluiten. Ik wou geen overeenkomst tekenen omdat ik nog een afspraak had met een ander immokantoor, maar daar had de zaakvoerder weinig oren naar. Wanneer een medewerkster mij de volgende dag belde, heb ik gezegd dat ik met dit kantoor geen zaken zou doen. Onmiddellijk kreeg ik een telefoontje van de zaakvoerder waarin hij mij vroeg om een grondige reden te geven voor mijn beslissing. Daarna dacht ik dat de zaak afgehandeld was. Niets was minder waar. Enkele weken later zag ik het nummer van de zaakvoerder weer op mijn gsm verschijnen. Ik antwoordde niet. De volgende dag wordt ik gebeld, door een voor mij onbekend nummer. Toen ik afnam, bleek het een medewerkster te zijn van N78. Zij zei mij dat mijn woning nog altijd niet verkocht was door de door mij aangeduide makelaar en stelde voor om toch maar een contract af te sluiten bij N78. Ik heb haar gezegd dat ik deze verkoopstechniek zeer ondermaats en laag bij de grond vond. Ik heb ook gevraagd om mij NOOIT meer te bellen.
We vinden het jammer te lezen dat u onze aanpak als opdringerig heeft ervaren, dat is allerminst onze bedoeling. Bij N78 hechten we veel belang aan open, eerlijke en respectvolle communicatie met klanten. Om wat duiding te geven: het contact waar u naar verwijst dateert van mei 2024, bijna een jaar geleden. We waren dan ook verrast deze recensie nu nog te lezen. Tijdens ons bezoek hadden wij een aangenaam gesprek, waarbij u aangaf dat u niet alleen over de verkoop besliste en dat u dit nog moest bespreken. Dat was ook de reden waarom we nadien nog contact met u hebben opgenomen, zoals we dat standaard doen bij een vrijblijvend schattingsbezoek. In juni volgde één telefoontje als opvolging. In juli zagen we dat uw woning via een ander kantoor te koop werd aangeboden. In november 2024 belden we nog één keer, enkele maanden later. Tijdens dat gesprek gaf u aan dat u bij uw eerdere keuze bleef. Dat hebben we uiteraard gerespecteerd. We hebben toen enkel gevraagd of u openstond voor een gesprek over hoe wij de verkoop eventueel anders zouden kunnen aanpakken. Wat ons wel verbaast, is de omschrijving van onze communicatie als “ondermaats” en “laag bij de grond” , dit is nooit zo verwoord in onze gesprekken. Ook de vraag om “nooit meer gebeld te worden” werd niet uitgesproken. Mochten zulke signalen gegeven zijn, zouden we die uiteraard onmiddellijk gerespecteerd hebben. We respecteren uiteraard uw keuze om met een andere makelaar te werken, maar vinden het jammer dat dit na bijna een jaar aanleiding geeft tot een negatieve recensie die op bepaalde punten sterk afwijkt van de feitelijke gang van zaken. We nemen uw feedback desalniettemin ter harte en blijven streven naar professionele en respectvolle dienstverlening, in elke situatie. We wensen u intussen alle succes toe met uw woning!